Tegeltableaus van het Kunstatelier Goedewaagen-Distel, uitvoering Willem Hendrik van Norden, Gouda uit de periode 1923-1961

Na een periode van drie jaar onderhandelen kocht Goedewaagen’s Koninklijke Hollandse Pijpen- en Aardewerkfabrieken in 1923 de Amsterdamse Plateel- en Tegelbakkerij De Distel. Voorzover na te gaan was de beeldend kunstenaar, keramist en ontwerper Willem Hendrik van Norden (Amsterdam 1883 – Laren 1978) de enige Distel-medewerker in loondienst, die naar Gouda verhuisde. Lees meer over de tegeltableaus van Willem van Norden vanaf 1923 »

Goedewaagen, tegeltableau, voorstudie tableau S.S. Nieuw Nederland, ontwerp C. A. Lion Cachet, uitvoering W. H. van Norden, 1928 (coll. KMG)
Goedewaagen, tegeltableau, DB, decor Interieur herberg naar Adriaen van Ostade, olieverf in Rijksmuseum, 1935, uitvoering W.H. van Norden (coll. Ellen Westenberg)